Geslaagde Grote Rekendag

De school was deze dag omgebouwd tot rekenpretpark. Om toegang te krijgen tot dit park moest de toegangspoort eerst officieel geopend worden. Dit gebeurde door het vormen van een levende knikkerbaan. De knikker die doorgegeven moest worden was enorm groot! Maar met vereende krachten én wat hulp van de leerkrachten en ouders rolde de knikker toch de juiste kant op en na vier-en-een-halve minuut landde de knikker in de mand, waarmee het startsein gegeven werd voor een dag vol rekenactiviteiten.
De onderbouwleerlingen deden opdrachten rondom de Speeltuin. Een pingpongbal met een rietje langs hindernissen blazen, de weg zoeken door een getallendoolhof, kegelen met blikken die van een helling afrollen en een hoepelrun waren enkele van de activiteiten.
De middenbouwers werkten met het thema Spelend de ruimte ontdekken. Zij componeerden muziek met flessen gevuld met water, hebben getest hoelang verschillende materialen kunnen zweven en welke ballen je het dichtst bij een pion kunt rollen. De ochtend is in elke groep afgesloten met het vormen van een knikkerbaan van lege wc-rollen en tape.
De leerlingen van de bovenbouw waren ontwerpers van attracties en speeltoestellen voor een pretpark. Er zijn achtbanen gemaakt, snoepkramen ontworpen welke op ware grootte op het plein getekend zijn (helaas niet voor publiek geopend!), de plattegrond van het pretpark is uitgewerkt, het huisje van vrouw Holle nagebouwd en er is berekend hoeveel zand er nodig is om een zandbak te vullen.